Men snälla människor!

Det har varit en lång dag. Eftersom hundarna inte bör lämnas hemma ensamma, så här i början, så har jag varit belagd med husarrest. Jag har försökt döda tiden på alla möjliga vis och hamnade tillslut framför TV4 och Talang 2009. Ett program vars största underhållningsvärde ligger i att se Bert Karlsson såga deltagare, publik, programledare och jurymedlemmar till höger och vänster.

Jag blev snart införstådd med att kvällen program var någon sorts final där man kunde ringa in och rösta. Och tror det eller ej men återigen, som så otaligt många gånger förr, visade det sig att svenska folkets smak är av noll och intet värde! Man kan bevisligen inte betro pöbeln med någon form av makt i något sammanhang. Vi skämmde ut oss i Eurovision och snart ska väl folket även rösta fram landslaget i fotboll? Nu är ju Talang 2009, som tur är, ingen tävlig där vinnaren måste visas upp utanför landets gränser men det är fortfarande makalöst! 

Jag satt alltså i soffan och studerade de olika "talangerna" Det var någon som var sjukt vig och det var ju lite spektakulärt. Det var en karl som kunde prata fort och det var ju lite kul. Det var fem karlar i lustiga klänningar som sjöng nått medley och de var ganska underhållande. Summan av kardemumman var att det fanns inte riktigt någon som stod ut (i positiv bemärkelse iaf.) och jag tänkte att vem som helst kunde egentligen vinna. Vem som helst utom det lilla gossebarnet som sjöng en tjejlåt. Man hade klätt ut en pyssling till en korsning av Benjamin Wahlgren och Birk Borkason. Lyckligtvis blev han inte i närheten lika motbjudande men nog för att jag skulle tycka synd om barnet. Som bekant är det inte viktigt att vinna, bara man försöker. Och som den lille försökte sjunga! Han försökte så mycket att han vann hela tävligen! 

I morgon skall jag spela "Krögarns Cup" på Norrmjöles trevliga 18-hålare. Jag vet att jag är på tok för dålig för att vinna men om jag försöker så mycket att jag gör i byxorna så vinner jag nog ändå. Förutsatt att det är Svenska folket och inte min prestation som avgör resultatet... 

/ Andreas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0