Järnvärde

Godafton.

Jag har i helgen insett vikten av järnvärde. I tre veckor har jag nitiskt ätit järntabletter (dosering för gravida kvinnor) och antingen är det placebo eller så hade jag grymt lågt järnvärde innan, för senaste fjorton dagarna har det krypit i benen på mig. Ibland när jag varit ute på promenad har jag inte kunnat hålla mig från att börja springa, för att jag känt mig så pigg. Det har gått vansinnigt lätt att gå upp ur sängen på mornarna dessutom. Men nu. I torsdags tog järntabletterna slut och jag glömde som bort att köpa nya, och idag kom bakslaget (eller egentligen redan igår kväll). Mina ben har varit som spagetti hela dagen och jag har varit lättretlig, dessutom vaknade jag inte av väckarklockan imorse. Jag vet inte om det är järntabletterna eller inte, men jag vågar inte chansa! Nu ska jag smälla i mig en dubbel dos järn och ett glas med cvitamin, spela lite spel med karln och löka i min badrock. Imorgon hoppas jag vara taggad på livet igen. Godnatt! Johanna


Kommentarer
Postat av: Mäster Ces

Det är inte järntabletter utan meta-amfetamin din hälsokostbutik lurat i dig :(

2010-05-03 @ 23:28:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0