Hej du underbara dag

Hej du underbara dag.

Dagen började med sovmorgon och sedan lite baksidehäng med kloklippning bland annat. Mio tyckte dock inte att gräsmattan var en plats för sådana aktiviteter. Han fick även testa tasskrämen! Sedan for vi ut och sprang i värmen alla fyra, jag joggade in mina nya dojjor (jag kallas ju "dojjan" av en anledning) och det var grusligt varmt. Så varmt att Mio ställde sig i ett vattenfyllt dike och doppade huvudet, haha, underbart söt. Till och med Rillan var spak och då är det bra varmt. Efter löparturen åt vi Andreas hembakade paj, inte att förglömma.

 

Efter löparturen åkte jag till stallet och jag och Marlene for ut på en jättemysig ridtur som verkligen gav mig sommarkänslor. (Ingen av mina ridskoleelever får läsa nu!) Vi for ut och red barbacka på Simzon och Rebell och så hade vi Älvan och Winston som tuffade på bredvid oss i grimskaft. Och så hade vi med en Tex som dök och badade i diket längs vägen, haha. Det har varit en superdag helt enkelt!

 

Nu ska jag dra på mig något somrigt (om jag hittar något) och sedan ska vi möta upp Mikaela och Stefan för en middag på Tapas. I mina öron låter det som ett perfekt avslut på en perfekt lördag. Ha det fint! Johanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0