Bananahammock

Hej. Nu är jag efter många om och men människa igen och klar att redogöra för min dag. Jag hade ställt min väckarklocka på 9, men vaknade av mig själv 10.20 vilket är mycket underligt. Jag håller på att bli galen, jag har knappt försovit mig alls under hela mitt liv (fram tills nu!). Och ja, väckaren hade ringt vid 6 olika tillfällen.

Hur som helst, pappa kom hit, vi lastade in hundarna och deras bilfilt och begav oss. Vi började med att gå en promme med hundarna så de var avklarade. Sedan red jag "dressyr" med Simzon på ridplan, det gick vansinnigt dåligt. Han var till salu efter det knappt genomförda dressyrpasset, jag skickade ett sms till Malin direkt jag kom in i stallet som löd "Simzon är till salu idag om du är intresserad", det dröjde inte många sekunder innan hon stod i stallgången och viftade med en tjuga, haha! Hade inte tjugan varit hennes sons veckopeng hade vi troligtvis genomfört affären.

Jag fick tillbaka lite av mitt hästintresse när jag sedan red ut en sväng på Älvan, hon var pigg och glad. Jag tog med mig Mio på ännu en tur så fick han springa av sig ordenligt (springa ikapp med Ä) och pappa tog en lugnare sväng med Akilles. Jag hade tänkt smörja lite utrustning men jag frös för mycket, så vi styrde hem igen. Nu har jag inte hästarna igen förrän på torsdag milda makter, känns tråkigt att ha skiljts från S´et som ovänner. Jag får ta med en försoningsgåva på torsdag helt enkelt..

Nu är det jobb imorgon som gäller, samt inventering på onsdag. Dressyrkvällen var förresten imorgon kväll, jag hade misstagit mig. Så imorgonkväll ska jag till hippo iallafall och heja på M & W!
Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0