Skepp ohoj!

Skepp ohoj!

Det har varit en skön morgon, jag kom precis in från vår hundpromenad i vårvädret. Dock slog det mig hur mycket jag INTE saknat cyklister (de har ju börjat titta fram nu). Visst, det är jättebra att man cyklar, man får motion och bidrar till en bättre miljö. MEN, det finns alldeles för många slappa cyklister som inte vet hur man använder ringklockan. Har man ingen ringklocka, eller den är tillfälligt ur funktion, då får man faktiskt öppna det där hålet man har mellan hakan och näsan och frambringa något slags ljud. Det är nämligen inte roligt när de svischar förbi 3 cm från en liten spansk gatuhund som är livrädd för att bli påkörd. Och ja, det är många som gör det och det kommer som en total överraskning. Fy. Han välter mig nästan när det inträffar, eftersom han kastar sig mot mig (om han går intill mina ben).

Nåja. Hundarna har fått sitt och ligger och steker i solen på vardagsrumsgolvet. Jag ska strax bege mig till stallet och sedan vidare till hippo för att ha mina lektioner ikväll. Ska dock först svänga förbi Djurmagasinet och handla lite mat + något gott tuggbart. Kanske blir det en runda inne på Horze också (jag har ju inte varit där än) om jag hinner, Älvan skulle behöva ett till täcke, gärna tunnare än det hon har. Det är lite knepigt att hitta hennes specialtäcken i rätt material. Men nu måste jag skynda mig iväg! Ha en bra dag.
Johanna

Kommentarer
Postat av: Mirka

sv: tack! visst är det en pinscher (stavning?) i headern? :)

2010-03-15 @ 11:58:08
URL: http://mirkas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0