Överkörd

Godafton mina vänner. Ni få som fortfarande hoppfullt går in på bloggen (typ C-Lan och Ida) då och då. Jag haft en strålande måndag trots regnet. Jag, pappa och alla tre hundarna åkte ut till Brax och gick en lång promenad. Pappa lärde mig en liten soldathemlighet, nämligen att gnida in sitt ansikte i skvattram för att skydda sig mot mygg. Det var inte läckert men eventuellt så hjälpte det. Jag red en sväng på Simzon som faktiskt var riktigt fin! Jag red på det magiska hacket och han svävade fram längs byavägen. Efter stallet stannade vi och fikade på slöjdarnas som är mitt och pappas favorithak. Deras kaffedrink är inte verklig!

Jag hann bara hem en kort sväng för att tvätta bort allt skvattram och sedan åkte jag ut till stallet där vi hade barbackalekar (bland annat). Det var sista gången för terminen vilket både är tråkigt och skönt, det är trots allt väldigt koncentrationskrävande med ridlektioner. Ska bli godt att hinna samla lite inspiration till nästa termin också. På tal om ridskola så blir jag ridskoleryttare till hösten, yey!

I övrigt har det hänt alldeles för mycket på min front för att jag ska hinna med att blogga om det. Några saker som bör nämnas är dock följande:
- Sofia har blivit överkörd 5 dagar innan muck. Det är inget skämt, vi kommer väl få styra runt henne i rullstol på muckfesten kan jag tänka.
- Skatteåterbäringen är här och mitt liv är räddat. På allvar.
- Jag har gått ner 6 kg sedan jul. Jag är inne på det 7de..

Nu måste jag gå och lyssna på talbok. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0