Nu får det vara nog!

Då var det bestämt! Inom en överskådlig framtid packar vi ihop de få ägodelar vi håller kära och lämnar den här hopplösa hålan. Det var aldrig tänkt att människan skulle slå läger på den här breddgraden. Någon vettvilling, antagligen på rymmen från någon lämplig institution, måste ha irrat sig hit och kedjat fast sig vid en tall. Sedan tvingades man väl bygga något slags koja runt tallen för att stackaren inte skulle frysa ihjäl och så var hjulen i rullning.

 

När Johan III gjorde Umeå till en stad så var det tänkt som rikets sista utpost mot Arktis (True story!) Isbjörnar sågs inte som något större hot mot rikets säkerhet och så ledes hade ha nog inte tänkt sig mer än ett par gubbar som skulle sitta här och hålla koll på horisonten.

 

Jag är så förbannat leds på att frysa. Bilar är inte byggda för att fungera i den här klimatet, därför finns det skotrar och renar att åka på. Våra husdjur är inte skapta för att leva i det här klimatet, därför finns det mammuthar att gå i koppel med. Ja, jag vet! Inte ens mammutharna överlevde den här kylan..

 

Nu ska jag ladda hem en pokerklient till datorn så jag kan vinna kontantinsatsen till huset jag kollat på...

Ok, det är inte det snyggast huset jag sett men det ligger i Skåne och har en egen drivingrange i ladan och en minigolfbana inomhus! Kanske måste vinna lite extra cash till ett eventuellt poolbygge..

 

/ Andreas


Kommentarer
Postat av: Svärfar

Snart är det vår.

2010-01-07 @ 21:33:40
URL: http://www.metrobloggen.se/musseron

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0