Min fina lilla fux

Hej. Jag hade nervösont i magen i morse men det släppte nästan direkt jag satt upp på min fina lilla fux. Tänk att man kan bli så glad bara av att skritta rakt fram i en halvtimma! Älvan blev lite busig när Tex sprang med och skuttade runt, så den stackarn fick stanna hemma. Jag satt helt stilla i sadel och vågade inte röra mig samt gav allt/alla som rörde sig onda ögat. Men det måste ha fungerat för Älvis skötte sig mycket bra under turen.

En dryg bisak - jag måste ha en annan sadel till henne för Simzons ligger tyvärr för dåligt. Det här kommer att bli ett projekt, och jag vill ju inte rida henne för mycket med den sadeln jag har. Barbacka på en häst som inte blivit riden på cirkus 8 månader (?) känns ju halvkul. Ska prova Marlenes sadlar i veckan och se åt vilket håll det lutar. Nu ska jag ta ett bad, det är badsöndag. Hundarna badas av husse i skrivande stund.. Johanna

Kommentarer
Postat av: öjbrandt

BÄBIS, pluttskrutt. underbara hästen

2010-01-03 @ 21:44:26
URL: http://ojbrandt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0