Jag blir så upprörd

Jag blir så upprörd när jag läser den här artikeln. Man gräver ner grisar i snön för att studera hur länge en människa kan överleva under snön efter en lavin. Jag håller helt med Österrikiska djurskyddesföreningen, de föreslog att forskarna "skulle gräva ner sig själva i snön och låta kollegorna studera resultatet". Hur många är det egentligen som håller till i lavinområden i Österrike? Visst måste väl de flesta vara typ skidåkare, bergsklättrare eller stackare på typ fjällräddningen som måste rädda idiotiska människor? Väljer man att utföra en hobby/sport i ett sådant område får man väl ta konsekvenserna av det. Jag har inte direkt tänkt att ställa en gris under en galen häst för att se hur många sparkar den överlever bara för att jag tryggare ska kunna utföra min hobby? Jag blir galen på mänskligheten. Eller omänskligheten snarare.

Grisar grävdes ner i lavinexperiment

Kommentarer
Postat av: Frida

jag är så grymt less på folk!

2010-01-15 @ 11:05:20
URL: http://amateurs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0