Häst test

Jag gjorde ett litet gulligt test på facebook, som hette "Vem är din häst?". Till skillnad från många löjliga test på fb så var det väldigt seriöst upplagt, sen hur bra det stämmer är väl en annan sak. Dom här resultaten fick jag iallafall:

Simzon:
Din häst är lätt att arbeta med vad dess mentala kapacitet anbelangar. Han är förmodligen fram avlad för en viss gren och de är utrustade med särskillda egenskaper. Därför kan hans temperament ibland spela er båda ett spratt och han kan falla in i beteenden han inte själv vet hur han ska få styr på. Han vill segra och har stora möjligheter att göra det om du ger honom chansen. Din häst är känslig, fin och vaken. Dessutom samarbetsvillig ur nästan alla lägen. Han vill förstå och bli förstådd.

Älvan:
Din häst har något svagt självförtroende, men när hon får hjälp att ändra ängsligheten till vaksamhet blir hon lätt, känslig och rörlig. Dock förblir alltid botten av denna häst ängslighet och ömtålighet. Hon har mkt framåt anda, men är också mkt lättskrämd och känslig.... Dock är hon väldigt intelligent. Du måste vara mkt säker, tålmodig och förstående med henne.

Jag tycker det stämde ganska bra (förutom att Simzon vill "segra" kanske? Eller jo förresten, när han rejsar mot Winston i skogen!).

Johanna

Kommentarer
Postat av: öjbrandt

Det är min kompis russföl Solklar, liten bushingst som fyller två år iår. super sött litet energiknippe, han ska få följa med mig till lycksele för bus och uppfostran, :) jag har känt honom sen han var en dag gammal, pluppen

2010-01-20 @ 11:27:56
URL: http://ojbrandt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0