Dessa bilar...

Det går bra nu! Kompis, det går bra nu!

 

Det sa Golfen till Saaben idag och syftade på deras allierade insats att sätta käppar i hjulen för oss. Saaben står fortfarande på Carstedts. När jag ringde och frågade hur det går så svarade dom att de inte kunnat göra något eftersom de inte får upp centrallåset. Det måste ju hända att folk lämnar in sina bilar av just den anledningen, vad gör dom då? Jag fick alltså bege mig dig och hjälpa dem låsa upp bilen. Återstår att se om de får något gjort i morgon då.

 

Golfen har däremot fått sig en genomgång. Nu är batterier och vätskor i ordning, saknas bara en besiktning på torsdag så är den fit for fight igen! Det trodde i alla fall jag tills i eftermidags. Gick ut till garaget för att försäkra mig om att den så oumbärliga varningstriangeln låg där den skulle i bakluckan. Vore ju dumt att märka en sådan miss på besiktningen tänkte jag. Det var då den lilla rackaren till golf hittade på ännu ett hyss! När jag sätter nyckeln i låset för att öppna bakluckan märker jag att nyckeln går runt, runt, runt, varv efter varv. När jag drar ut nyckeln följer hela låskolven med. Är en öppningsbar baklucka ett krav för en godkänd besiktning?

 

Idag påbörjade jag operation "Peppa Johanna att skriva högskoleprovet" Jag tror det gick ganska bra...

 

/Andreas


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0