Till min bästa vän Isak

Det är andra gången jag gråter över detta idag. Såg en artikel i aftonbladet om lilla Frej som startat en insamling för sin bästa vän Isak som fått cancer. Läs direkt på länkarna, jag orkar inte försöka återge det för jag börjar bara gråta. Jag är så känslig..

Artikeln i Aftonbladet

Insamlingen (här gick det bara inte att hålla tillbaka tårarna)

De har inte hittat någon matchande benmärgsdonator än men jag ber till gudarna att de gör det. Jag tror faktiskt att jag ska anmäla mig till att donera benmärg till någon leukemisjuk (eller liknande), måste bara undersöka några saker först (typ får man sjukskriva sig och kan man få pengar för förlorad inkomst, annars har jag inte råd). Man kan tydligen anmäla sig till något som heter Tobiasregistret. Mamma skulle undersöka lite på jobbet också.

Nu måste jag se på "En annan del av köping" för att bli lite gladare. Johanna

Kommentarer
Postat av: Linn S

Jag kollade tobiasregistret.se, där står det:



Får man pengar för att donera Stamceller?

Donation av stamceller utgår ifrån att en individ vill hjälpa andra människor av egen fri vilja. Vi ersätter alla ekonomiska utlägg såsom resor, förlorad arbetsinkomst etc. Man förlorar alltså inga pengar, men tjänar inget heller.



Så då gör det ju inget om man inte får något från Försäkringskassan, när de ersätter förlorad inkomst?

2010-02-14 @ 23:00:12
Postat av: Skugg

Visst vet du hur du donerar ryggmärg? Inte direkt en orgasmisk upplevelse att få en lång nål inkörd i ryggraden... Visst, är för en ädel anledning men vill du riskera din egen hälsa? Känns som extremt mycket kan gå fel. Jag blev tex hemskickad ett dygn för tidigt och det är inte optimalt...

2010-02-15 @ 09:17:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0