Nöjd nöjd nöjd

Över till något trevligare. Jag blev otroligt nöjd när jag läste följande artikel i VK på jobbet idag. Läs! Det handlar om att Restaurang Ängen i Umeå har börjat med en vegetarisk dag i veckan, Ida dit måste vi åka och luncha någon lämplig måndag! Jag visste ju redan att de hade goda vegetariska pizzor men nu är det ju ännu bättre.

VEGETARISK DAG

I artikeln står det även att "en minskad köttkonsumtion ger en minskad miljöförstöring, eftersom ett kilo nötkött motsvarar 25 mils bilkörning".

Bit i den du.

Kommentarer
Postat av: Ida

Lätt! Jag är på! :-)

2010-02-02 @ 23:06:25
Postat av: Skugg

Sen kan man självklart undra över vad den egentliga kostnaden är för t ex sojakorv som åkt över halva världen och består mest troligt av gmosojabönor som säljs av ett av de större företagen inom området vilka arbetar med maffiametoder:-)

2010-02-04 @ 09:11:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0