Mycket underhållande i media just nu..

Till att börja med så hoppas jag att alla såg partiledardebatten i Söndags. Det var ett sant nöje att se Eriksson och Ohly stå med byxorna vid fotknölarna när alliansen, med Björklund i täten, körde över dem totalt i kärnkraftsfrågan. Sahlin hade aldrig några byxor under hela debatten, hon stod naken och mållös redan under vinjetten.

Underhållande var även dagens rubriker om Carola. Kvinnan är ju tecknad och borde omyndigförklaras! För er som missat detta så handlar det hela om att Carola meddelar allmänheten att katastrofen på Haiti var guds verk och att jordens undergång står för dörren. Jag har inget emot att folk är troende men har lite synpunkter på hur kyrkan fungerar i Sverige.

Till att börja med så borde vi slopa kyrkliga dop och konfirmationen. Det är för mig en självklarhet att var och en själv skall få välja hurvida man vill gå med i svenska kyrkan eller inte. Det skall alltså vara ett val att gå med. Inte ett val att gå ur! Ett sådant val bör därtill inte fattas av en icke myndig person. Bedöms man inte mogen att delta i riksdagsval, köpa tobak och alkohol eller stå för sina brott så är men heller inte mogen att ta ställning till sitt medlemskap i kyrkan. Jag skulle gärna driva ett företag som alla svenskfödda människor per automatik har ett abonnemang hos men det vore ju inte rimligt kan man tycka.

Den sista saken jag ville belysa är ingen nyhet, bara en observation. Däremot är det den, för mig, mest upprörande detaljen i veckans mediaström. Såg av en händelse på Västerbottensnytt, gamla hederliga Västerbottensnytt. Den pinsammaste redaktionen i riket. Aldrig något intressant att förtälja och allt det ointressanta berättas, politiskt superkorrekt, av en person som inte talar språket. Det var hur som helst ett inslag om Gunnarns flygplats. I inslaget lägger man in en rubrik i stil med "Gunnarns flygplats kvar fram till sommarn." Jag måste, som jag tidigare förklarat, flytta härifrån.

/ Andreas


Kommentarer
Postat av: Falubon

Detta kräver ju helt klart en flytt, framförallt med tanke på att västerbottensnytt är ljusår bättre än tv4s motsvarighet!

2010-02-04 @ 23:18:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0