Intresseklubbstorsdag

Godkväll. Av Sofias blogg fick jag inspirationen till att berätta 10 saker som ni (mest troligt) inte visste om mig. Dags att starta tankeverksamheten.


1 Under mellanstadiet var jag stolt medlem i två grupper: Hata Matte Klubben, samt, Modige Mallard Klubben. Den förstnämnda drev jag väldigt ihärdigt, med möten i grupprummet, ritualer osv. Under högstadiet var jag ännu stoltare medlem av "Bananius Crew". Det var tider..


2 Jag är extremt bollrädd, jag har aldrig tyckt om att spela fotboll till exempel. Jag hatade när man skulle spela "spökboll" (eller vad det nu hette) i skolan, när man skulle kasta en skumgummiboll på varandra. Usch. Jag är till och med rädd när jag står i utelaget i brännboll.


3 Jag älskar mjölkdrinkar. Men jag gillar inte varma drycker, såsom kaffe och glögg (kan eventuellt dricka en kopp thé för att det är mysigt). Men gärna kalla kaffedrinkar! Mmm.


4 Jag sjunger sånger om Rillan varje dag, då går det oftast till så att jag tar en känd låt och byter ut några ord mot "Rilla", Rillan", "Rillet" eller liknande. Exempel: "Om du haren Rilla vill du dela den med mig, i en Rillimelodii? Eller vill du ha din goda Rilla för dig själv..", "Jag känner ett Rill, han heter Rilla, Rilla heter han.."


5 Här kommer en punkt på Andreas begäran: Jag använder badrumsmattan till att kliva på när jag blöt kommer ut ur duschen. Men daah? Det gör väl varje normalt funtad människa. Utom Andreas då som tar ett nytt, rent, fint, stort badlakan och slänger ut på golvet - kliver på med blöta fötter och låter ligga kvar i oändlighet.


6 Jag har börjat längta efter att ha egna kids. Jag har några namn på G men de tänker jag inte skriva!


7 Jag äger en stor samling presentpapper/julpapper/presentsnören/etiketter och blir mäkta irriterad om någon använder av dem, speciellt om denne någon tar onödigt mycket papper/snöre. Ett tydligt arv från min mor.


8 Om Anne Hathaway medverkar i en film så kan jag inte se den ens om jag får betalt.


9 Inte läckert, men jag är mörkrädd och tror på spöken. Helt nyligen fick jag lov att plocka ner en gammal spegel här i hallen och gömma den, jag vågade nämligen inte gå ner för trappen efter att det börjat skymma.


10 Jag får omedvetet underbett när jag pratar med djur. Och det gör jag väldigt ofta.


/Johanna

Kommentarer
Postat av: Skugg

Haha! Visste väl att du gick i barntankar!:@

2010-02-12 @ 13:49:19
Postat av: Frida

dock så stämmer flera av punkterna även in på mig.. dahlbäcksyndrom!

2010-02-12 @ 20:01:57
URL: http://amateurs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0