14 ÅR TILL SALU

Jag köpte den här boken i torsdags och läste ut den i söndags. Jag fastnade totalt. Det är en otäck bok, jag ville sluta läsa hela tiden men kunde inte. Den handlar om en ung tjej som blir våldtagen en kväll när hon är på väg hem från stallet. Efter det börjar hon sälja sex till äldre män och det blir som ett missbruk - hon börjar tro att det är det enda hon duger till och hon söker någon slags bekräftelse hos männen. En del av männen är våldsamma och gör henne illa. Bokens vidrigaste karaktär, Mats, våldtar henne med en trasig glasflaska.

Jag känner verkligen för flickan i boken, inte bara pga vad hon utsätts för utan även hennes fina personlighet. Det är en sann historia, vilket gör hela historen ännu hemskare.

Läs mer på 14 år till salu - Adlibris


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0