Hemska hundhändelser

Hej! Nu är vi hemma igen. Akilles uppförde sig som väntat inte. Vi har varit med om två hemska hundhändelser ikväll.. den första: Hunden Tex var bannlyst till balkongen på övervåningen när vi kom eftersom Marlene städade, han fick syn på Mio, gnällde en stund innan han tog beslutet - och hoppade. Jag såg ett stycke schäfer kasta sig ut från balkongen och landa på sidan 5 meter (!!!) nedanför på en altan. Riktigt läskigt. Jag smög mig först fram och kikade om han ens levde sedan sprang jag in i huset i panik och skrek för att överrösta dammsugaren.. Tex verkar dock ha klarat hoppet väldigt bra men det kunde ha gått illa!

Nu till den andra händelsen: Vi gick bort till byastugan för att spela TP (som jag och Andreas väldigt otippat vann), Akilles och Mio blev instängda i huset och för säkerhets skull låste vi även dörren. Trots detta hade de två rymmarna lyckats ta sig ut genom altandörren och var på fri fot när vi återvände (typ 2 timmar senare). Jag blir alldeles iskall när jag tänker på vad som kunde ha hänt om de hade försökt leta reda på oss och gått vilse någonstans i storskogen! Som tur var så hade de inte lämnat gården. Men jag ryser vid tanken, mina små älsklingar! Nu ligger de i alla fall i tryggt förvar här hemma på soffan och är ganska trötta..

Det här är en gammal bild men de ser ut ungefär så här nu också :)


Nu ska jag krypa ner och lyssna på ljudbok och götta mig efter den goda middagen. Jag älskar mina små bruna kryp. Godnatt. Johanna

Kommentarer
Postat av: jessie james

åhh fyy farao :S

2009-11-08 @ 01:35:42
URL: http://jessiemodell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0