Ett stycke sedvanlig vardag.

Jag skall förtälja en liten historia eller snarare en dialog.

 

Jag kliver in på McDonalds för att inhandla en näringsriktig måltid...

 

Det unga biträdet: Välkommen till McDonalds!

Jag: Hejsan!

Biträdet: Vad vill du beställa?

Jag: En McFeast och kooo tack.

Biträdet: Ok, vill du ha plussmeny på den?

Jag: Nej tack.

Biträdet: Vad vill du dricka då?

Jag: Cola tack.

Biträdet: Var det bra så?

Jag: Nej, jag vill ha en Bea-dipp och 40 liter diesel också.

Biträdet: Ursäkta?

 

Näää, så var det ju inte. Men det kunde faktiskt ha varit så!

Så här var det...

 

En man som ätit på tok för mycket korv i sina dagar kliver in på bensinmacken för att få sig ytterligare en korv...

 

Det kepsklädda biträdet: Hej..

Mannen: En jättekorv med massa räksallad och Johnny's!

Biträdet: Ok, vill du ha någon dricka till den?

Mannen: mm.. cola!

Biträdet: Då blir det 46kr.

Mannen: mm.. här!

Biträdet: Tackar.

Mannen: Du kanske skulle ta den här kunden bakom mig i kön först? Han verkar ha ett riktigt bensinmacksärende och jag MÅSTE ju inte trycka in den där korven i ansiktet så fort det bara går.

 

Näää, så var det ju inte. Och inte faan kunde det varit så heller!

Så här var det...

 

Jag kliver in på bensinmacken för att köpa en snusdosa, en man står precis pch beställer en korv. När korven är betald står jag redan med snusdosa och plånbok i handen, redo att göra affär. Det kepsklädda biträdet har inte de uppskattningsvis 7,4 sekunderna det tar att betjäna mig för hon måste kasta sig över korvmojjandet...

 

Det kepsklädda biträdet: Vill du ha senap och ketchup på korven?

Mannen: Ja, båda!

Biträdet: Stark eller vanlig senap?

Mannen: Stark.

Biträdet: Ok, vill du ha räksallad eller gurkmajonäs?

Mannen: Räksallad förståss! *med ett flirtigt flin*

Biträdet: Hehe ok, vill du ha rostad lö...

 

Längre hinner inte biträdet för mannens telefon ringer. Mannen svarar i telefonen och börjar vanka bort från disken. Biträdet står där med en fettglänsande korv i en handen och en sked, överfylld med rostad lök, i den andra. Mannen vänder sig nu halvt bort och fortsätter prata. Jag tittar uppgivet på biträdet. Hon tittar besvärat tillbaka. Med lyft haka och lökskeden i huvudhöjd försöker hon få kontakt med mannen. Hon påbörjar en ny lökfråga men mannen viftar avvärjande med sin fria hand. Detta pågår ett bra tag och jag blir inte det minsta förbannad.

 

Näää, så kan det ju inte ha varit? Jo, nog faan var det så!

 

(förutom hurvida jag blev förbannad eller ej)

 

/Andreas


Kommentarer
Postat av: Lena Björklund

Haha, den var himla bra! Kan precis se hela förloppet framför mig.

2009-11-05 @ 21:56:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0