Var fan är min service?

Sverige är ett land där god service är mycket sällsynt. Vi är fantastiskt bra på att erbjuda service men tyvärr lika fantastiskt usla på att leverera densamma. Det finns inte längre någon heder och stolthet i serviceyrket. Jag arbetar själv med service och visst, vi må vara underbetalda men det gör det ju inte mindre genant att vara värdelös på det man gör. Är det så ohyggligt svårt att sätta rätt person på rätt plats? Är det så sorgligt att folk, så länge det slinker in en förlåtlig summa riksdaler på kontot varje månad, har mage att låta andra betala för sina slapphänta tjänster?  

Jag kan förstå om vissa "lågprisföretag", vars produkter uppenbarligen är av ytterst tveksam kvalitet, för att inte säga odugliga, inte engagerar sig i de kunder som inte begriper detta. Försöker man däremot bedriva en seriös verksamhet med "riktiga" produkter så borde man tänka lite längre. Man borde se ett värde i att konsumenten (jag) på ett bekvämt sätt kan komma i kontakt med en individ som har någon form av kunskap om, eller åt minstone är medveten om att man över huvud taget säljer, en viss produkt.

Jag försepråkar även att konsumenten, som ändå tvingas kommunicera med en datorröst för att fastställa av vilken karaktär ärende är, får göra ett litet IQ-test. Det skulle kunna vara av enklaste slag bara för att gallra ut vilken konsument som ska prata CV-Peter och vem som lika gärna kan prata av sig lite med Samhall-Conny.

"Om du har någon aning om vad din produkt är till för, tryck 1, annars vänta.."

"Om du har gjort ett väl genomtänkt försök att använda produkten, utan framgång, tryck 1, annars vänta.."

osv... 

Nu kanske det verkar som att jag är besviken på något företag. Eh.. ja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0