Mörtsugga

Hej. Jag har inte en bitter pojkvän, nej.

Vi har haft en lugn dag som började med sovmorgon, städning och vårens första bokläsning på baksidan. Vid 3 fick vi besök av ett par med en rondellhund som hade uppdraget att kolla om vi var lämpliga att adoptera en hemlösing (jag hoppas dom tyckte att vi var det). Akilles och den andra hunden inledde ett bus så fort de möttes, som dock tog slut när vi gick bort till en äng för att ge dem lite mera busplats. Då blev Rilli plötsligt opepp eftersom han blev jätteblöt om tassarna och den andra hunden fick springa omkring själv. Det var kul att få träffa en adopterad hund från utlandet, som dessutom var hur mysig som helst (det känns lite dumt att kalla hunden för "den" men jag uppfattade aldrig riktigt namnet).

Nu sitter Andreas och letar ett billigt golfset åt mig på blocket. Jag tror att jag ska läsa ett kapitel till ur "Flickan under gatan" av Roslund & Hellström (som faktiskt har börjat riktigt bra) iförd mina favorittofflor. Sen ska Frida följa mig till stallet igen (vad händer?).

Jag har något brunt på byxan.



Min mörtsugga som sitter på min secret desk i jungleroom..

/Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0