"Hej jag jobbar överallt"

Nu är måttet rågat. Andreas envisas med att hänga fram sin flygplatsbagde fullt synlig vart vi än går. Problemet är bara att han alltid låter den hänga med framsidan mot kroppen och baksidan utåt, vilket resulterar i att den ser ut som vilket passerkort som helst. Dvs han skulle kunna tillhöra vilken butik som helst. Han gillar att matcha den fullt synliga badgen med svarta arbetsbyxor och en helröd tröja, hur många ställen skulle inte kunna ha anställda som ser ut så? Nu har det hänt för många gånger. Människor (kunder) kommer fram och tar för givet att Andreas är en anställd som ska hjälpa dem med deras problem som (till och med på hästkliniken var det en kvinna som tog för givet att han jobbade där! Och på byggmax har det nu hänt två gånger på en vecka!).

Det hela skulle givetvis inte behöva bli en så stor grej om Andreas kunde förstå direkt vad som håller på att hända, när kunderna irrar fram, och bara ursäktande säga "tyvärr, jag jobbar inte här, jag gillar bara att flascha min badge". Men nej. Han svarar gärna på deras frågor och tycker inte alls att det är märkligt att okända människor kommer fram och frågar just honom.. Om man får frågan "Hej, kan ni kapa den här plankan här om jag skulle vilja ha den kortare?" på byggmax, så borde det ringa en klocka. Återigen nej. Och jag blir dumförklarad när jag förgäves försöker upplysa honom om att ALLA tror att han är en anställd på stället som vi för tillfället befinner oss på. Nu shoppar jag inte en pinal till med den där karln om han inte stoppar undan badgen när vi går i affärer..

Kommentarer
Postat av: Pappa

låt han hjälpa dom som behöver hjälp.

2009-05-21 @ 00:01:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0