En potentiell karriär..

Nu har jag kommit på vad jag ska bli när jag blir stor. Nu har jag kommit på hur jag ska bli rik. Jag har kommit på en grej som ingen annan tydligen tänkt på. Jag kommer bli så nuskigt rik att det inte är klokt!

Men egentligen är allt detta inte riktigt sant. Egentligen har alla utom 2749 personer ( plus ett visst mörkertal ) i Sverige kommit på precis samma sak som jag. De som inte kommit på detta är alltså de personer som till yrket är chef för någon av ICA´s, Coop´s, Konsum´s, Lidl´s eller Willys butiker.

Dessa personer har alltså, till skillnad från alla oss andra, inte kommit på hur man BORDE planera en livsmedelsbutik. Butikerna är ju som alla vet planerade enligt följande. Direkt innanför entrén har vi alla hårda och vassa föremål som häftstift, knivar, kanyler, spik, osthyvlar, taggtråd etc. När man grundat sin korg/kasse med dessa varor är det dags att fylla på med de ömtåliga specerierna. Tårtbottnar, ägg, tomater, såser och tunnbröd är bara ett smakpov på vad man erbjuds på avdelning 2. Därefter traskar man raskt in på avdelning 3. Här dignar hyllorna av butikens tungviktare. Mjölk, tegel, kokböcker, skivstänger m.m. Med dessa produkter på toppen blir korgen/kassen snabbt så där ordentligt komprimerad som man vill ha den. Påsens insida blir sådär härligt kladdig av köttsaft, och vanilj från krämbullarna..

Alla med förskolekompetens måste ju ha insett idiotin i detta eller?

/ Andreas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0