Mitt bollhav..

Det har varit några riktigt slitsamma dagar de senaste veckorna. Det slitsamma ligger i att, likt en synskadad med tillhörande ledarhund, trevandes irra runt i sambons fotspår genom en labyrint av butiker. Det är trevligt en stund men stunden blir kortare och kortare i samband med att folkmassan växer. Se Illustration...




Det skall också tilläggas att den aktuella butikens karaktär påverkar kurvans lutning. Det finns nämligen butiker vars kulfaktor börjar strax ovanför olidlig. Dessa butiker är givetvis de som speciellt riktar sig till en uteslutande kvinnlig publik.

 

Under dessa dagar har det hänt att jag, med livet och privatekonomin som insats, släppt kontakten med min ledarhund och letat upp något robust att sätta mig ner och vila på.

 

Under mina vilostunder har det slagit mig att något, alldeles för blygsamt prisat, geni redan löst mitt problem. Det bör ju givetvis finnas en liten myshörna där kvinnorna kan parkera sina män under butiksvistelsen. En liten skinngrupp med tillhörande accessoarer. En TV-apparat med några sportiga kanaler att zappa runt bland, en back trevliga tidsskrifter, kanske lånetofflor, en kaffemaskin osv. McDonalds har redan byggt en prototyp i form av ett bollhav där man kan lämna barnen en stund. ICA-Maxi har sedan vidareutvecklat idén med att ha parkeringen bemannad. Just bemanningen kan dock vara lite överkurs för mindre butikskedjor men kan å andra sidan bli något av en statusgrej. Den butik som har myhörna och dessutom bemanning i denna kommer alltid ha snyggast klänningar, skor och sjalar i mina ögon. Vill man vara extra exklusiv kan man ju ha en liten catwalk utmed myshörnan så att sambon kan visa upp sina fynd. Jag tror mig veta att jag med många andra män skulle kunna lämna mer genomtänkta och precisa recensioner om vi befann oss i en mer hemtrevlig och avslappnad position.

 

/ Andreas


Kommentarer
Postat av: Svärfar

Livet är ju tyvärr så att det åligger mannen att visa intresse för sin sambos shoppingturer. Det har man mångfalt igen. Å andra sidan må sambon replikera med motsatt intresse tillbaka för att inte intresset bara skall vara ensidigt. Att ge och ta är en grundregel.

2009-12-29 @ 23:37:23
URL: http://www.metrobloggen.se/musseron

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0