Livet är en fest..

Livet är en feeeest.. håll med om deeet Sandra och Tinaa.. *nynnar*

Jag skulle ha slutat 20.00 idag men kom hem 24.00. I Stockholm vet man inte hur man ska hantera ett snöoväder så inget plan har under eftermiddagen kunnat lyfta eller landa på Bromma. Därför strandade ett gäng människor på Umeås flygplats.. till exempel fick några som skulle ha flygit med 17.10 komma iväg 22.30.. och inte ens till rätt flyplats. Men det är sjukt underligt hur egoistiska vissa människor är, för 22.30 är det ju BARA dom som är trötta? För vi i restaurangen stannar ju gärna 4 timmar extra under totalt svettigt kaos! Björnfittan tex.. med sin jävla latte. Och kärringen som höll på att svimma när hon insåg att hon skulle bli tvungen att svälta eller äta makaronilåda.

DOCK var det lite märkligt. De som endast väntat någon enstaka timme på sitt plan gnällde och tjöt om allting, och ville väl helst bli nursade i en liten spjälsäng som de betedde sig. Men de som fick sitta och vänta hela dagen började bilda gäng, spela spel och mingla omkring. Som om de kände en viss gemenskap mitt i allt. En del började småprata med oss och nicka igenkännande någon gång i timmen.

Mysstämning till trots, när jag, Sandra och Tina fick åka hem var det med lättnad - det här är nog min värsta kväll hittills. Observera att vi hade öppet till 22.30 och 17.00 någon gång hade slut på kvällens mat och slut på alla mackor. Vi har alltså improviserat i 5,5 timmar med 30 meter kö nonstop. Sista timmen hade vi endast pannkaka på menyn.. haha. Och jag kom på en helt ny macka som endast bestod av en tekaka, en klutt skagenröra och en gurkbit.

Morgondagen kommer inte bli läcker för berörda. Då kommer nämligen de typ 400 extra människor vars plan blev inställda idag. Men jag jobbar icket för jag och Rillan ska till veterinären.. snipp snipp.

Nu är det hög tid att gå i säng. Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0