Sjukhus

Jag har alltid tyckt att sjukhus är obehagliga och jag har alltid varit rädd för nålar, sprutor, operationer och liknande. Nu tror jag dock att min inställning till sjukhus har förändrats lite. Det är klart att det inte var speciellt gemytligt att vakna efter operationen och känna sig överkörd samt snart därefter svimma på toaletten och bli räddad utan byxor av två äldre män, MEN allt var mycket mindre läskigt än jag hade väntat mig. Dessutom har sjuksköterskorna på avdelningen där jag låg varit hur bra som helst, de tittade in hela tiden med smärtstillande, mat och varma rispåsar. Händer något igen kommer jag inte vara lika nervös för att åka dit.

En lustig sak var jag ju tydligen tvungen att kläcka ur mig precis när jag skulle rullas in genom dörren på operation. Jag hade fått något (extremt) lugnande och Andreas hade precis sagt hejdå till mig, när han hade hunnit vända och gått kanske tre meter ropade jag tillbaka honom:
- Andreas!
- Ja?
- Nä.. hehe.. det var inget. Jag tänkte dra ett skämt men jag glömde bort det. Hehe.

Jag är ganska funny. Nu ligger jag uppbullad i soffan med en Rilla och en (ny) god bok, jag läste hela fjärde Jungstedtboken igår. Det är dock ev dags för en pn. Johanna

Kommentarer
Postat av: Anonym

hoppas du mår bättre, kram!

2009-08-14 @ 13:04:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0