Älgmule

Hej! Det här har varit en innehållsrik dag. Vi började åka mot älgfarmen vid halv tolv i morse, jag, elias och mamma. Vi stannade och hälsade på hos pållarna i Braxele. Elias fick dock lov att krypa ut ur hagen efter en stund eftersom de alla skulle undersöka honom samtidigt, lite läskigt om man är tre äpplen hög! Vi åkte vidare och stannade på en rastplats vid öreälven där det blev brieostsmörgåsar, och sedan vidare till den här älgfarmen. Jag blev lite besviken på besöket, kanske dels pga spöregn men även pga av lite dålig uppstyrning (samt för mycket jaktprat). Elias fick i alla fall sitta någon sekund på en älg men mamma lyckades inte fota honom. Vi shoppade några små älggrejer och sedan åkte vi hem igen. Även om själva farmen inte levde upp till mina förväntningar så gillar jag verkligen att göra små utflykter med mamma och Elias, det blir nästan alltid mysigt.

Jag åt även middag hos mamma, sedan åkte vi ett gäng till Sörfors och slog golfbollar på rangen. Det var delvis kul och delvis frustrerande, av någon anledning kan jag aldrig få till en bra boll om Andreas slänger ett öga på mig. Men så fort han tittar åt ett annat håll så får jag plötsligt bra slag, i ett i ett i ett. Detta resulterar ju då i att han tror att jag är jättedålig.

Kvällen avslutades hos Nora med ett glas vin och lite skitsnack mellan fyra ögon. Nu måste jag dyka ner i sängen, för imorgon är det ju kalas! Godnatt. Johanna

Man kan inte ogilla en mjuk älgmule..

Kommentarer
Postat av: Pappa

Varför följde inte Frida med??

2009-08-07 @ 09:53:17
URL: http://www.metrobloggen.se/musseron

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0