Någon har syndat..

Jag är inte på något sätt religös. Däremot kan jag tycka att den religösa innebörden av ordet "synd" kan vara användbar ibland. Jag har precis tvingats ta hand om konsekvenserna av ett antal handlingar som numera kommer klassas som synder, enligt mig. Jag kommer nu lista en samling mer eller mindre syndiga handlingar, några gammla och några nya..

 

1. Dricka vin är, enligt vissa, sedan tidigare klassat som synd men inte i min uppfattning. Däremot kan det vara en synd att dricka vin med en vännina och under vinets inverkan avslöja genant information om sin sambo. Om detta har hänt i min boning vet jag inte men det är inte omöjligt.

 

2. Värre kan det tyckas vara att dricka rödvin ur svarta glas. Jag har personligen inget emot de svarta glasen i sig men kan tycka att det är svårt att se om glaset är tomt eller ej.

 

3. Det är lite av en synd att inte diska sitt eget svarta glas utan förutsätta att sambon tar hand om diskandet. Den som avnjutit innehållet i det svarta vinglaset bör under normala omständigheter även ombesörja återställandet av ordningen. Diskat svart vinglas, på rätt hylla i vitrinskåpet.

 

4. Det är definitivt en synd att inte dricka ur sitt glas. Har man betalt 16,185kr i alkoholskatt för en butelj så ska man banne mig se till att få lite valuta för pengarna.

 

5. Den största synden i kategorin "Dricka rödvin ur svarta vinglas som man inte diskar och dessutom inte dricker ur" är att ställa sitt halvfulla vinglas, av icke genomsknligt slag, på diskbänken där man vet att sambon kommer ta tag i diskandet. Risken är nämligen stor att att den snygge och redige sambon kommer att förutsätta ett det icke genomskinliga glaset, utom allt tvivel, är tomt och därför med en snabb, smidig rörelse föra glaset ut över det vita golvet samtidigt som han roterar glaset drygt 180 grader för att i korekt vinkel landa glaset i diskmaskinen. Detta har hänt i min boning, det finns teknisk bevisning för detta.

 

Jag vill med dessa ord ägna en tanke åt den snygge och redige sambon och hans missär..

 

/ Andreas

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0