UPDATE

Harrefrösan.. Jag har så mycket att skriva om så jag vet inte vart jag ska börja! Jag tror jag tar det i kronologisk ordning..

Fredag: Återbesök på atg med Simpa. Jag skulle egentligen inte in igen förrän den kommande veckan men pga hans svullna skap bokade jag en tidigare tid. Jag hade verkligen hoppats att hans ben skulle vara färdigläkt nu, men icket! Dock får jag leda honom 15 min per dag i en månad (i väntan på nästa återbesök) och om han han håller sig lugn får han även gå ut i sjukhage. Ett steg i rätt riktning trots allt.

Lördag: Det var svårt att kliva ur sängen på lördagmorgonen! Kom hem från jobbet vid 12 kvällen före, och det tar ju en stund att varva ner efter jobbet så att man kan somna. Jag hade lördagsgrupperna för sista gången, det var hoppning och det gick riktigt bra! Alla ponnyerna var riktiga stjärnor.

Jag tog med mig två bananas och två hundar ut till pappa som hade födelsedagsfirande. Vi åt potatis och grillad tonfisk samt pappabakad rabarberkaka. På vägen hem plockade vi upp Nora. Det blev ett kort förfestande gär hemma, sedan tog vi en taxi till ett gäng på haga och sedan gick vi allihopa till schlager. Äntligen fick jag ta en vända på dancefloor! Nora lärde mig vattenspridaren bland annat. Det blev även en sarek i karaoken. På vägen hem spydde Andreas..

Söndag: Jag vaknade sjukt dålig. Kräktes, hade grov frossa och svag panikångest. Andreas stoppade mig i ett varmt bad men det hjälpte inte. Jag låg en stund i tvätthögen medans min panna blev baddad med kallvatten, det var gött. Sedan lyckades jag somna i sängen igen och vaknade efter någon timme relativt fräsch. Morgonen gjorde mig påmind om min vinterkräksjukaperiod som jag inte trodde jag skulle överleva.

Kvällen spenderades på bio. Vi såg "Änglar och demoner", en helt ok film som dock förstördes av en grupp om fyra fjortisar som satt bakom oss. De fnissade, kastade popcorn på folk, lade upp äckliga nakna fötter på säten osv osv. När de tände lyset så man kunde se vilka det var så kunde man även uppskatta deras ålder, jag skulle säga 17-18 år.. skandal!! VÄX UPP! Det är så otroligt löjligt så jag finner icke ord. Jag är fortfarande upprörd över dessa fyra vidriga tonåringar..

Imorgon: Ska jag rancha för första gången! Simpa ska även få en liten drogdos och sedan ska han få vandra ut till sjukhagen, han har inte varit utomhus på 3 månader (förutom vid återbesöken) så han kommer nog att gilla det!

Sov gott. Johanna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0