Brun utanpå, dynga inuti!

Det verkar som att mina tomma hot i förra inlägget bar frukt. Propaganda-terrorn har lagt sig och nu är det, åter igen, mest reklam som fyller brevlådan. Gamla goda reklam! Jag är av princip emot reklam, speciellt sådan som riktar sig till barn och stackars blåögda, pryltokiga män i åldrarna 28 till 28 år. Jag vill egentligen, med en liten klisterlapp, ödmjukt undanbe mig all reklam men vad skulle jag göra utan min reklam? Alla, i synnerhet män, vet att man inte kan göra tvåan utan lektyr. När jag sjunker ner på min klosett finner jag ingen ro utan något läsbart i händerna. Reklamen är den ultimata lösningen på problemet. Formatet är av precis lagom storlek och vikt och man kan börja och sluta på vilken sida man än behagar. 

Däremot avskyr jag förstås reklamen på TV. Orkar inte ens börja argumentera om detta. Den underlättar inte mina sanitära behov på något sätt alls. Men jag har förståelse för att den finns och då menar jag inte ur TV3s ekonomiska perspektiv. Allt går ju tydligen att sälja med rätt reklam. Det största och mest beklagliga beviset på detta är den högt överskattade karamellen "Riesen" Den smakar skit men säljer som smör i solsken. Bisarrt talesätt förresten. Vem fan hetsköper smör i solsken? Det borde heta "...som glass..." eller "...som en stor stark...". Hur som helst, den smakar skit. Reklamen lyckas dock sälja skiten. Följande scenario har garanterat utspelat sig tusenfalt..

En svensk medelklass familj är på väg till farföräldrarna för ett go-fika-besök. Med sig har man en påse Riesen till farfar eftersom barnen fick välja och alla farfrar och morfrar ÄLSKAR ju Riesen så valet var inte svårt!

"Varsågod farfar"  ropar barnen glatt och räcker över påsen.
"Nej men för h**vete!"  tänker farfar men tar artigt emot påsen.

F: Tack så hemskt mycket! (vit lögn)
F: Åh vad goda dom var (vit lögn), vill ni smaka? (förhoppningsfullt)
B: Ja! (sant)
B: Usch dom smakar äckligt! (sant)
F: Nej men jag tyckte dom var jättegoda! (vit lögn)
B: Nej dom smakar bajs! (skrämmande sant)
F: Jaha, då äter jag upp allihopa själv! (uppgivet)

och så vidare..

Konsumentverket måste börja värna om våra äldre för bövelen!

/ Andreas





 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0