Butcrack , en sommarfluga

Alright Bekkestad, bring some freakin sunshine!
Nu gott folk, nu är det dags för ferie! Jobmailen står på autoreply och grillbesticken är putsade. Dagen har ägnas åt allehanda preppande. Tvätta upp de kläder som förväntas komma till nytta, grovstäda, tömma kylskåpet på ömhudade specerier, ladda barskåpet och så vidare.

I morgon sätter vi kurs mot Höga kusten och midsommarfirandet på ön. Braun und Braun skall med, jag förväntar mig det värsta. Frågan är inte om, utan hur många gånger, Akilles kommer hamna i sjön. Mio kommer knappast agera Mitch Buchannon vid något av dessa tillfällen. Det kommer drickas en del öl, grillas en del kött och, om Tone tillåter, premiärbadas. Tempen brukar ligga på blyga 12 grader så här års.

Till veckan drar vi till Dalarna för ytterliggare öl, grillande och bad. Ska försöka hinna med lite golf innan dess. Har kollat runt bland utbudet av tävlingar men det ser skralt ut. Alla tävlingar verka vara för folk över 55, äkta makar, släktingar från två olika generationer etc. Jag känner mig diskriminerad. Man skulle ju kunna ha en tävling för ungt och ogift folk som är första generations golfare. Tiger Woods brukar ju inte tvingas släpa runt på frugan eller farfar på banan, inte med klubbor i händerna iaf. Men det är ju tydligen omodernt och fantasilöst. Ska föreslå att de har en tävling enbart för folk som ser sjukt bra ut med butcrack..

/ Andreas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0