Ragvaldsträsk

Min dag har varit tung. Vi tog oss i alla fall till Ragvaldsträsk där det var släktträff och det första som möter oss utanför bilen är en enorm myggsvärm. Det visade sig att vi skulle umgås och äta i ett slags klubbhus på en idrottsplats så vi flydde in i klubbhuset för att undkomma myggen, men av någon anledning så läckte det in fler och fler myggor tills det är outhärdligt att sitta även inomhus. Jag, min dumma nöt, hade relativt tunna strumpbyxor på mig så jag var ett lätt offer. Jag är alltid lite överkänslig mot sommarens första myggbet så när mina ben totalattackerades blev jag helt galen. Det kliade så jag höll på att slita sönder strumpbyxorna och jag kände små bölder uppenbara sig under strumpbyxorna (de värsta satt i knävecken). Som tur är bär min mamma alltid med sig diverse allergitabletter så jag proppade i mig och flydde vidare till bilen där jag sedan satt med magknip.

En rolig händelse under denna släktträff var dock att Alex presenterade sig som den okände sysslingen Sivert från Braxele.

Jag påbörjade egentligen det här inlägget tidigare ikväll men då kom Rebecka på besök så vi har svallrat några timmar här i soffan. Nu ska jag ta med mig småbrunisarna och vandra upp till sovrummet. Godnatt! Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0