A fuckin epidemic!

En farsot sprider sig som en löpeld över den västerbottniska bygden. Alla vuxna människor har eller kommer att drabbas på något sätt. Det hela började med att jag, en dag för inte så länge sedan, fann ett flygblad från något politiskt parti i min brevlåda. Jaha nu börjas det, tänkte jag. I morgon kommer säkert nån lapp från ytterligare en röstfiskare. Jo, det gjorde det. Socialdemokraterna vill göra mig uppmärksam på att det är dags för val och tyckte att jag skulle rösta på dem. De är bra dumma. Socialdemokraterna har inte förstått vilken typ av parti de själva är. De är ett slentrian-parti som, för sitt eget bästa, inte borde dela ut några lappar. Deras styrka är ju att folk inte orkar tänka och röstar på Socialdemokraterna på gammal själlös rutin.

Skit samma, tillbaka till huvudspåret. Pesten. Det verkar nämligen som att den där första lappen hamnat i fler brevlådor. Helt plötsligt har alla möjliga perversa föreningar, förryckta sekter och skenheliga bondfångare kommit på att det var länge sedan vi körde det klassiska "Fylla folks brevlådor med gallimattias"-tricket!

Dagligdags tvingas jag nu gräva mig ner i brevlådan. Det är som att stå i en läckande eka och panikartat ösa ovälkommet vatten över kanten. Jag skulle vilja ta någon av de gycklare, som besudlar min fina gröna brevlåda, på bar gärning. Skälla ut honom sådär som bara en riktigt arg keps-farbror kan göra.

Om vi ska åka på roadtrip måste jag byta ut lådan mot en mindre container. Det måste bli ett slut på de här dumheterna!

/ Andreas


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0