Tjingeling

Tjo. Nu har jag fått middag i magen så nu orkar jag skriva lite mera. Jag är sjukt trött efter den här dagen, det har jag förvisso varit efter alla röntgenbesök (jag blir på helspänn). Det var så himla skönt att få höra att han var frisk nu, han har ju stått i över fyra månader med sitt ilskna ben (han hade ju en fraktur i v.f efter en spark i hagen). Tack Nora och Ida för transportlån, skjuts och moraliskt stöd (jag kan inte ens sätta på ett gäng transportskydd i det nervösa tillstånd jag är i inför ett atgbesök), och tack Marlene förstås för att Simpan fick komma på sommarlov! Förresten så är min häst nästan oförskämt lättlastad.. men det kan jag gott ha.

Nu är han iaf på en välförtjänt semester och jag och Andrew ska fira med mysfilmkväll, vi ska se "Slumdog Millionaire" (som jag blev tipsad om idag) och äta något gott, och imorgon får vi ha en liten sovmorgon imorgon, yey!

På tal om film, Andreas har fått biljetter till en märklig film som heter "Sommaren med Göran" som vi ska se på måndag. Tydligen är Peter Magnusson (och Peter Dalle) inblandad och då borde det bli bra!

"Sommaren har knappt börjat när Göran blir dumpad av sin flickvän. Han ligger rejält efter på jobbet och inkassobreven faller som höstlöv i tamburen. Alla ska dessutom till Doddes midsommarfest på hans lyxiga sommarställe på västkusten. Alla utom Göran. Görans kompis Alex är förstås bjuden men måste vakta sin flickväns nakenhund Tingeling under midsommarhelgen. Efter litet övertalning seglar i alla fall Göran, Alex och Tingeling ut i skärgården mot Doddes sommarställe. En våt svensk midsommarhistoria tar sin början med jakten på den stora kärleken som lurar någonstans i vassen."



Nu ska vi fortsätta rajden som Andreas har påbörjat. Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0