Svärmen

Nu är vi hemma igen! Hästarna mådde bra. Kvällen var lugn, men de var väldigt irriterade av bromsar/bremsar idag på förmiddagen och jag förstår dem! Mitt tålamod höll på att tryta när jag stod mitt i bromssvärmen och försökte fånga hästarna som var smått panikslagna, men till slut fick jag in dem alla tre i stallet där de fick stå och vila några timmar. Finns det inget riktigt bra insektsmedel till häst?

Jag har iallafall hft det mysigt och sovit som en stock trots att jag var väldigt mörkrädd där på kvällen, haha. Men det är så mysigt med hus! Jag vill ha ett (men måste alltid både källare och vindar vara läskiga?) på landet.. utan insekter.

Jag har förresten gått med hundarna från stan, det tog lång tid, tur att jag hade Sofia i luren. Vi har bestämt att det blir en gemensam middag ikväll, jag gillar! Men jag klarar inte av infot hon gav mig om min gamla classmate.. jag måste ringa och sprida infot vidare för det är helt galet. Byxtjuven..

/Johanna

Kommentarer
Postat av: musseron

Bromsen kallas ju även för Hästfluga. Så dom håller väl ofta till runt hästar. Jäkligt var det i allafall.

2009-07-19 @ 18:37:51
URL: http://www.metrobloggen.se/musseron

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0