Min mamma planerar för barnbarn

Godkväll. Vi som hade planerat att vara ambitiösa idag har bara legat som två snoriga sillar i soffan, med undantag av viss nödvändig djurskötsel. Vi har en framsida som ser ut som crap (full med kartonger, rat och grejer som ska till återvinningen) och dalapackning i köket samt en gästsäng full med tvätt, suck. Vi har handlat lite på coop, Andreas håller på att baka en paj med spännande blandning (blåbär + våra egna rabarber) och det väntas Wallander.

¤ Jag har klämt alla tår på högerfoten i en dörr. Jag skrek rätt ut! Alla mina tre män kom till undsättning, de förstod att det inte var falskt alarm. Rilli satt kvar längst, alldeles tyst och blixtstilla, med huvudet på mitt ben tills han ansåg att den värsta faran var över, då slickade han mig i ansiktet en stund som tröst.. min lilla Rilla.

¤  Min mamma planerar för barnbarn.

¤ Ikväll var egentligen min och Sofias snacksrunda planerad. En snacksrunda är en typ av barrunda, men man fokuserar på tillbehören. Självklart glider någon cider eller öl även ner, men det är inte det som är huvudsyftet. Nu har vi dock fått planera om till nästa lördag på grund av sjukdom. Jag är ju inte jättesjuk, jag hade ju kanske kunna följa med trots mitt tillstånd men både jag och Sofia vet att jag bara blir en partypooper om inte hälsan är på topp.

¤ Det är en sån här ryslig kloklipparkväll här nu igen. Hundarnas klor växer verkligen som ogräs..

¤ Förlåt för det följande infot.. men.. jag tror jag kan ha råkat få en finne eller något liknande i örat..

Over and out, Johanna

Den glade pajbagarn


Kommentarer
Postat av: Pappa

Hoppas pajen blev bra!

2009-07-04 @ 22:24:13
Postat av: Pappa

På vilket sätt planerar "Mamman" barnbarn? Nått jag borde känna till??

2009-07-04 @ 22:25:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0