Alltid ska man måsta bli upprörd

Hej. Jag är lite upprörd nu. I två dagars tid har jag försökt få äta vegetariskt - men förgäves. Igårkväll tänkte vi köpa någon färdig mat, macka eller sallad typ. Ingen mack hade något utan kött. Ica supermarket och Ica Maxi hade äckligt kött på varenda liten färdig mat. Idag skulle vi äta lunchbuffé på en restaurang, där möttes jag av samma diskriminering. Varför ska det vara så otroligt svårt att få äta nyttigare, miljövänligare och mer moralisk mat? Nej tvinga alla att äta kött, gör det bara.. Johanna

Ps. Om man bortser från den moraliska synvinkeln så skulle alla ickevegetarianer där ute må bra av att äta vegetariskt ibland. Ds.

Här hade jag tänkt lägga in en bild, men i mitt sökande stötte jag på något avskyvärt om en konstnär som svälter hundar till döds inför folk. Jag vill döda denne konstnär långsamt, på allvar alltså. Mer om detta ikväll, nu måste jag skynda till jobbet.

Kommentarer
Postat av: STOCKHOLMSJENNA

hänger inte med nu. är du vegeterian eller inte?

2009-07-31 @ 15:26:58
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0